Website-analyse

  • Voordat we beginnen maken we een grondige analyse van je wensen en je doelgroepen

  • We kijken naar de data van huidige website. Zo zien we hoe je bezoekers zich echt gedragen

  • Een SEO analyse laat ons een goed vindbare website bouwen

Alle features overzichtelijk in kaart gebracht

 

We beginnen met een persoonlijk gesprek waarin we samen het antwoord proberen te vinden op een aantal vragen. Zo onderzoeken we wat voor bedrijf je hebt, wat voor website je momenteel hebt en welke onderdelen je in je nieuwe site terug wilt zien. Stapsgewijs lopen we door de website heen en bespreken we alle onderdelen die je graag wilt hebben.

Na dit gesprek stellen we een duidelijk overzicht op van alle onderdelen die in de nieuwe website verwerkt gaan worden. Dit zijn bijvoorbeeld pagina’s en formulieren, maar ook technische zaken als een integratie met een betaalplatform of een boekingssysteem. Samen controleren we of dit overzicht volledig en duidelijk is om zo tot een definitief overzicht te komen van wat we gaan bouwen.

Onderzoek naar de doelgroepen van je website

 

Een goede website bouw je door goed te weten wie je doelgroep is en wat de behoeftes van je doelgroep zijn. Samen zoeken we uit wie je klanten zijn. Vervolgens delen we deze in groepen aan de hand van verschillende kenmerken.

Dit kunnen demografische kenmerken zijn als leeftijd, geslacht of woonplaats, maar we kijken ook naar bredere kenmerken zoals de technische vaardigheid of het soort probleem waar jouw klant jou voor nodig heeft. Door deze kenmerken in het ontwerpproces mee te nemen kunnen we goede afwegingen maken om de website zo goed mogelijk op jouw klanten aan te laten sluiten.

Een grondige analyse van je website

 

Door het doen van een grondige analyse van de huidige website kunnen we ontdekken welke typen bezoekers de huidige website bezoeken en hoe deze bezoekers de website gebruiken. We kijken naar je bezoekersgegevens, zoals Google Analytics. Maar we kunnen ook nog dieper duiken. Zo komen we erachter wat je bezoekers precies doen, en wat ze vooral niet doen.

Optimaal vindbaar door een SEO analyse

 

Bij de SEO-analyse wordt er naar twee dingen gekeken: de content van de site en de techniek van de site. Door kritisch naar de inhoud van je site te kijken, kunnen we kijken of de content overeenkomt met de vragen van potentiële bezoekers. Verder kijken we of technisch alles in orde is. Het is eenvoudig iets over het hoofd te zien dat een grote impact heeft op de positie in Google.

Bij IGNE telt niet alleen puur commercieel resultaat. Bijzondere maatschappelijke en culturele initiatieven kunnen ook rekenen op onze vrijwillige steun. Zo strijden wij o.a. voor:

Kraak de Crisis

IGNE is initiator van Kraak de Crisis, een nationale competitie om Nederland veerkrachtig uit de Coronacrisis te helpen. Met partners als TNO, PwC en Drift ontvangen de drie winnende initiatieven funding én professionele coaching.

Steundekeukens.nl

Door COVID-19 maatregelen zijn veel  restaurants getroffen. IGNE heeft daarom het platform Steun de Keukens opgezet. Dit heeft veel publiciteit opgeleverd op andere op NU.nl (2x), Het Parool, RTV Utrecht, AD Amsterdam, DUIC en andere media.

Van 10.000+ bezoekers de eerste dag tot nu 500+ restaurants in 14 steden. Restaurants geven aan open te kunnen blijven door de exposure die ze krijgen.