Projecten Werkwijze Over ons Contact

B2B Carpoolapp overtuigt potentiële klanten met business case door IGNE

Klant

Toogethr is een innovatieve startup die door middel van een app zakelijk carpoolen probeert te stimuleren. Op deze manier wil Toogethr het groeiende CO2- en fileprobleem oplossen. Op dit moment rijden de werknemers van onder andere Accenture, ABN AMRO en PwC samen naar hun werk met Toogethr.

Toolkit

Uitdaging

De website van Toogethr kreeg door alle media-aandacht veel bezoekers, maar bood geïnteresseerden weinig mogelijkheden om contact op te nemen of meer informatie te vinden. De wens van Toogethr om een goed converterende website te maken stond centraal bij het bouwen van de nieuwe website. De nieuwe website moest laagdrempelige mogelijkheden bieden voor geïnteresseerden om meer informatie in de vorm van een brochure of telefoongesprek aan te vragen.

Oplossing

Voordat we begonnen zijn met het ontwikkelen van de nieuwe website hebben we een analyse gemaakt van de oude website. Daarbij hebben we gekeken naar het gedrag van bezoekers op de website en de verschillende typen bezoekers die de website bezochten.

Aan de oude website viel op dat deze met name gericht was op gebruikers van de applicatie (B2C) en niet op de afnemers van de applicatie (B2B). Omdat Toogethr een app is die niet door individuele personen gebruikt kan worden, maar alleen door volledige organisaties, hebben we de nieuwe website hoofdzakelijk gericht op besluitnemers binnen bedrijven en personen die het gebruik van Toogethr binnen hun organisatie op de agenda willen zetten.

In de nieuwe website hebben we ingezet op de voordelen die Toogethr biedt voor een organisatie om zo een overtuigende business case te presenteren aan geïnteresseerden.

Voor onze website waren we op zoek naar een creatieve partij die snel kan schakelen. Wij groeien snel en met IGNE hebben we een partner die op een creatieve manier kan meedenken en meegroeien naar verschillende landen en markten.

Joost Bijlsma
Co-founder Toogethr
Implementatie

Op de herziene versie van de homepage kunnen bezoekers in één oogopslag zien welke functionaliteiten de app biedt, welke bedrijven op dit moment al gebruik maken van Toogethr en welke voordelen de app heeft voor bedrijven. Op deze manier krijgt een bezoeker snel een volledig beeld van Toogethr en wordt de app overtuigend overgebracht.

Om de bezoekers van de website vervolgens van de juiste informatie te kunnen voorzien en om nieuwe sales leads te genereren leiden we de bezoeker aan de hand van een eenvoudige structuur naar een pagina waar ze een telefoongesprek of brochure kunnen aanvragen. Op deze manier levert de website waardevolle sales leads op voor Toogethr.

Proces

In de eerst fase van het project hebben we samen met Toogethr de huidige website uitvoerig onder de loep genomen. De uitkomsten van deze analyse samen met wensen van Toogethr waren de input voor de brainstormsessies die we vervolgens hebben gehouden. Op basis van de brainstormsessies hebben we in samenwerking met Toogethr de strategie voor de nieuwe website uitgezet. In de huisstijl van Toogethr hebben we vervolgens een ontwerp voor de website gemaakt dat deze strategie ondersteunt. Na iedere projectfase hebben we een feedbackmoment gehad.

Na het opleveren van de website blijven we onderzoek doen naar verbeteringen. Aan de hand van een SEO-analyse is een blog opgezet die meer verkeer naar de website genereert. Ook blijven we meegroeien met Toogethr. Zo integreert het websitegedeelte van  de nieuwe app Toogethr Events naadloos op de rest van de site, zodat de bezoekers van North Sea Jazz alle relevante informatie over Toogethr Events goed konden vinden.