Projecten Werkwijze Over ons Contact

Prijswinnende startup haalt nieuwe klanten op en verdubbeld leads door samenwerking met IGNE.

Uitdaging

Sustainer Homes vroeg IGNE een nieuwe website te bouwen waar potentiële klanten informatie kunnen aanvragen over de woningen die Sustainer Homes levert.

De oude website was langzaam, ongestructureerd en had weinig visuele samenhang. Er was geen uitgedacht pad dat de bezoeker aflegt voordat deze overgaat tot het kopen van een Sustainer Home. Aan ons de uitdaging deze punten aan te pakken.

Oplossing

Allereerst wilden we inzicht krijgen in de knelpunten die bezoekers hadden op de oude website. We hebben een analyse gemaakt van de bezoekersgegevens. Deze hebben we gecombineerd met feedback die Sustainer Homes zelf had ontvangen en ons eigen inzicht over wat er te verbeteren valt.

Hieruit bleek dat bezoekers veelal gedesoriënteerd door de website navigeerden, niet de content konden vinden die ze zochten en uiteindelijk ook niet de acties ondernemen die Sustainer Homes verwachtte: het aanvragen van een brochure om zo een mailadres van de bezoeker te bemachtigen.

Op basis hiervan hebben we een strategie gemaakt. Een van de belangrijkste punten van de nieuwe site is een uitgedachte user flow.

Voor een snel groeiend bedrijf is het prettig om samen te werken met een ander jong bedrijf dat ons tempo kan bijbenen. IGNE heeft ons op veel verschillende vlakken kunnen helpen - van webdesign tot IT - met oplossingen op maat.

Jacintha Baas
Founder Sustainer Homes
Implementatie

IGNE heeft in samenwerking met Sustainer Homes een pad uitgedacht wat de bezoeker doorloopt op de website. De bezoeker komt uiteindelijk uit bij een brochure-aanvraag. Hier wordt door middel van drie vragen de enkel geïnteresseerde bezoeker gescheiden van potentiële afnemers van een Sustainer Home.

De geïnteresseerde bezoeker ontvangt de brochure en een serie gepersonaliseerde emails over de volgende dagen waarin meer informatie over Sustainer Homes wordt gegeven. De potentiële afnemers krijgen deze informatie ook maar worden dezelfde week ook nog nagebeld. Het sales-team van Sustainer Homes hoeft alleen nog maar te kijken wie er moet worden nagebeld, waar het eerst nog handmatig iedereen na moest mailen. Er komen gemiddeld 200 brochure aanvragen per week binnen.

Proces

Onze werkwijze is opgesplitst in 6 fases: analyse, strategie, design, development, optimalisatie en onderhoud. Voor elke fase komt een meeting en na elke fase een feedbackronde. Elke stap in het project wordt dus uitvoerig met Sustainer Homes overlegd.

Na het opleveren van het project blijven we aan de website van Sustainer Homes werken. Zo kwamen we er na een analyse te doen erachter dat gebruikers sommige elementen van de website anders interpreteerden. Door deze problemen op te lossen kon de gebruiksvriendelijkheid na het opleveren nog verder geoptimaliseerd worden.