Projecten Werkwijze Over ons Blog Contact

FRIDAY Mascara

‘s Werelds eerste customizable mascaramerk

Elke maand je custom mascara op je deurmat

FRIDAY heeft een uniek concept. Je stelt je eigen mascara samen en geeft aan hoe vaak je deze wilt ontvangen. Zij zorgen ervoor dat je altijd, op tijd een ‘verse’ mascara in je brievenbus krijgt. Een mascara-abonnement dus.

De oude webshop was langzaam en het plaatsen van een bestelling was erg complex. Naast een snellere webshop wilde FRIDAY een eenvoudiger bestelproces. Met dit in het achterhoofd hebben we een nieuwe webshop gemaakt.

 

Funnel

Bij de start van het project hebben we alle stappen die een klant doorloopt geanalyseerd. We hebben er voor gezorgd dat bezoekers in maximaal twee stappen bij de bestelpagina komen. Bezoekers kunnen zo eenvoudig een bestelling plaatsen. Dit geeft ons een solide basis voor optimalisatie, zoals A/B-tests.

Uitgebreide Usability tests

We wilden er zeker van zijn dat de nieuwe versie van de website goed aansloot bij de doelgroep. Daarom hebben we een aantal uitgebreide usability tests uitgevoerd met een prototype van het design. Na elke testronde hebben we de feedback verwerkt. Zo konden we voor het schrijven van de code het bestelproces verder optimaliseren. Op deze manier hebben we veel tijd bespaart.

‘Maak je eigen mascara’-tool

Het samenstellen van je custom mascara moet leuk en eenvoudig zijn. Met dat idee hebben we een ‘Maak je eigen mascara’-tool gemaakt. Bezoekers klikken in drie stappen hun persoonlijke mascara in elkaar.

Wiert Omta
Strategy & Development

Wij zijn jouw toekomstige digitale partner

Bel direct 030 207 2112 of

Plan een belafspraak