Van concept naar realisatie met behulp van veldonderzoek
Om ervoor te zorgen dat meer medewerkers de Danone Shuttle bus zouden gaan gebruiken, hebben we eerst het huidige gebruik in kaart gebracht. Resultaten uit ons veldonderzoek lieten zien dat het gebruik van de Danone Shuttle bus van een aantal factoren afhangt: de wachttijd, het weer en de aankomsttijd van de trein. Op basis van deze bevindingen, hebben we samen met Toogethr een webapp ontworpen die de locatie van de bus inzichtelijk maakt, de gebruiker precies laat zien hoe lang het nog duurt voordat de Danone Shuttle er is en de gebruiker direct een plekje in de bus laat reserveren.

Sneller op kantoor dankzij de Danone Shuttle App
Binnen twee maanden na het veldonderzoek, lanceerden wij de Danone Shuttle App. Een webapp die ‘mobile-first’ is ontworpen. Doordat gebruikers de realtime locatie van de shuttle bus kunnen zien en snel een beschikbare bus kunnen vinden, is de wachttijd verminderd en het gebruik verhoogd.
“Ook bij mooi weer wordt de bus nu veel gebruikt. Onze werknemers vinden het gemakkelijk. Vooral onze vrouwelijke collega’s zijn fan als ze hun hakken dragen!” aldus Nick
Bijkomend voordeel? Doordat de medewerkers van Danone zo enthousiast zijn over de Danone Shuttle bus zijn de reiskosten gedaald, parkeerproblemen verleden tijd en de sociale verbondenheid onder collega’s vergroot.